فهرست

قابل توجه دانشجویان محترم جهت برگزاری آزمون برخط

بسمه تعالی

 دانشجوی عزیز لطفا به موارد زیر در مورد آزمون بر خط دقت فرمایید:

۱-آزمون از طریق سامانه فرادید برگزار خواهد شد.

۲- برای ورود به سامانه فرادید نیاز به نام کاربری (شماره دانشجویی)  و رمز عبور(شماره کارت ملی) است.

۳- کیفیت اینترنت  ، حجم اینترنت  و شارژ اینترنت خود را قبل از شروع بازه ی امتحانات بررسی و اگر به اینترنت مناسب دسترسی ندارید در فرصت باقیمانده (قبل از امتحانات) نسبت به تهیه ی اینترنت ، آنتن دهی مکان خود ، کیفیت و کارایی سخت افزار (لب تاپ ، کامپیوتر شخصی و موبایل) اقدام نمایید.

۴-دقت نمایید ترجیحا از طریق لب تاب و سپس کامپیوتر شخصی و در نهایت موبایل استفاده نمایید. در یک زمان هرگز از دو سیستم مثلا لب تاب و موبایل نمی توانید برای ورود به سامانه استفاده کنید.

۵-در صورتی که دچار مشکل شدید و نیاز به تعویض سیستم وجود داشت بلافاصله با مسئولIT  و یا نماینده اموزش و یا مسئول EDO دانشکده تماس گرفته تا ایشان برای تعویض ID  شما اقدام نماید. دقت کنید که در این شرایط زمان شما از دست میرود لذا ترجیحا از تعویض سیستم خودداری کنید.

۶- دقت نمایید که در صورت بروز هر گونه مشکلی در زمان ازمون هرگز دکمه خروج از ازمون را نزنید . در این صورت پاسخ های قبلی شما در سیستم ذخیره شده و شما شانس ورود مجدد به سامانه و ادامه ازمون را خواهید داشت.

۷- اینترنت پر سرعت قبل از امتحان در دسترس باشد .

۸- یک هفته قبل از شروع زمان آزمون به پنل خود مراجعه نموده و از تعریف شدن همه دروس خود اطمینان حاصل کنید .مسئولیت عدم اطلاع در این مورد به عهده شما خواهد بود و لازم است در صورتی که آزمون درسی برای شما تعریف نشده است به آموزش سریعا اطلاع رسانی دهید.

۹- در محیط اسکان خود امکان اتصال به اینترنت جایگزین در مواقع قطعی اینترنت اصلی در اختیار داشته باشید (مثلاعلاوه بر اینترنت شهری ، اینترنت مخابرات)

۱۰- در زمان آزمون شما بعنوان آزمون دهنده فقط در منزل از اینترنت استفاده کنید. دقت کنید که سایر اعضای خانواده از همان خط اینترنتی در طول مدت امتحان استفاده نکنند.

۱۱- امکان شرکت در آزمون هم از طریق تلفن همراه و هم از طریق رایانه برقرار باشد تاچنانچه مشکل خرابی وسیله مطرح شد وسیله دیگر را به عنوان ذخیره داشته باشید.

۱۲- شماره تلفن نماینده آموزش، مسئول IT دانشکده و مسئول EDO  دانشکده  جهت اطلاع در زمینه هر گونه مشکل در برگزاری ازمون به شرح ذیل می باشد:

خانم نوابی مسئول دفتر توسعه آموزش پزشکی دانشکده  :               09113922712

خانم کیهان ثانی مسئول فناوری اطلاعات :                               09111942600                  

خانم مشائی نماینده آموزش:                             09112299531  و 09362132530

۱۳- هرگز صفحه همکلاسی خود را در موعد نزدیک به ساعت امتحان باز نکنید. احتمال این خطا که به جای پاسخ دادن در صفحه خود به صفحه همکلاسی بروید بالا است. (حتی به عنوان کمک همکلاسی)

۱۴- مرتب گروه های واتس آپی خود  و سایت دانشکده را به منظور دریافت اطلاعات جدید  مربوط به آزمون بر خط چک نمایید .

۱۵- 30 دقیقه قبل از امتحان سامانه آزمون را چک کنید . چنانچه مشکلی در ورود به سامانه را دارید سریعا اطلاع رسانی نمایید.

۱۶- حداکثر مدت زمان مجاز برای اطلاع رسانی به نماینده آموزش در مواردی مانند قطع اینترنت ، عدم اتصال به سامانه امتحانات ، عدم داشتن اینترنت ، خطای بیرون رفتن از محیط امتحان  یا هر حادثه ی حین امتحان 5 دقیقه خواهد بود. عدم تماس دانشجو با کارشناسان مرکز آزمون ، به منزله عدم شرکت در آزمون می باشد .

۱۷- زمان پاسخ دهی به سوالات چهار جوابی ۵۰ ثانیه تعریف شده است و هر صفحه نهایتا ۱۰۰ ثانیه زمان دارد و به محض اتمام زمان صفحه از دسترس شما خارج می شود. سوالات نمره منفی ندارد. سوالات به صورت چند گزینه ای خواهد بود. به زمان کل آزمون ۳ دقیقه اضافه شده است.

۱۸- هر  ۲سوال در یک صفحه نمایش داده می شود.

۱۹- امکان بازگشت به سوالات ماقبل و ویرایش سوال پاسخ داده شده ، برای شما وجود ندارد.

۲۰- گزینه ها ی سوالات به صورت تصادفی می باشد.

۲۱- برنامه زمانی آزمون ها از ساعت ۸ تا ۹ صبح می باشد.

۲۲- حداکثر تا ۱۰  دقیقه بعد از شروع آزمون ، مجاز به شرکت در آزمون می باشید .(بدیهی است پایان آزمون برای این آزمون دهندگان شبیه سایرین بوده و زمان اضافی به آنها داده نخواهد شد).

۲۳- دقت نمایید قبل از خروج از آزمون گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید.

۲۴- لازم است حداکثر تا ۲۴ساعت بعد از آزمون درخواست آزمون مجدد خود را به همراه دلیل عدم شرکت در آزمون ، به صورت مکتوب و همراه با مستندات به اداره آموزش دانشکده تحویل نمایید(از طریق واتس آپ ارسال شود به خانم مشایی) تا در خصوص وضعیت آتی شما تصمیم گیری شود ؛ در این حالت اداره آموزش دانشکده ضمن بررسی صحت ادعای مطرح شده توسط شما، در صورت تایید اظهارات ، اقدام به برگزاری آزمون مجدد به صورت حضوری و یا اعلام ناتمام نمره درس با برگزاری در اولین فرصت تا قبل از نیمسال تحصیلی بعدی ، خواهد نمود .

۲۵- در صورت غیبت غیر موجه ، طبق آیین نامه ، نمره دانشجو در آزمون ، صفر لحاظ میشود .

۲۶- نمرات نهایی حداکثر ۱۰روز بعد از برگزاری آزمون در سامانه آموزشی دانشگاه ثبت موقت و حداکثر یک هفته بعد ، نهایی میشود . مهلت اعتراض دانشجو به نمرات حداکثر 3 روز بعد از ثبت اولیه نمرات می باشد .

۲۷- از جدید ترین نسخه  mozila firefox &  Google Chrome استفاده شود.

                                                                                                                            با آرزوی توفیق معاون آموزشی