فهرست

جلسه مجمع وحدت حوزه و دانشگاه

بسمه تعالی

گزارش جلسه مجمع وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان رامسر در تاریخ 11/9/ 97با حضور امام جمعه محترم و نمایندگان دانشگاهها و حوزه در محل دانشکده پرستاری مامایی فاطمه زهرا(س) رامسر

در این جلسه پس از قرائت قرآن و خیرمقدم ریاست محترم دانشکده پرستاری مامایی فاطمه زهرا (س) رامسر جناب آقای دکتر عباس شمسعلی نیا ، حضرت حجه الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه محترم و رئیس مجمع وحدت حوزه و دانشگاه از دبیر و اعضای مجمع تشکر کردند و درباره اهمیت این تشکٌل و لزوم انجام فعالیت های کاربردی و ارائه راهبردهای ثمربخش و نیز توجه به اخلاق زیستی برای تمام گروههای جامعه بیاناتی ایراد نمودند.

در ادامه دبیر محترم مجمع حضرت حجة الاسلام والمسلمین نوروزی قمی درباره اهداف این مجمع با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف ، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل ، جامعه پشاهنگ ، جامعه الگو حرکت نمایند .

با عنایت به فرمایش های حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی الیه) و مقام معظم رهبری امام خامنه ای (زید عزه) مجمع وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان رامسر در سال 1396 شروع به فعالیت نمود و طبق اساسنامه مصوب که در 10 بند و 2 تبصره بصورت علمی و فرهنگی و اجتماعی و پژوهشی بوده و به صورت پدافند غیر عامل فعالیت خواهد نمود .

مجمع وحدت حوزه و دانشگاه یک تشکل مردم نهاد  بوده و با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری برای تحقق جامعه تمدن اسلامی ایرانی تلاش نموده و برای زمینه سازی دولت کریمه آقا امام زمان (عج الله فرجه الشریف) فعالیت می کند و به هیچ یک از حزبها و نهادهای دولتی و یا غیر دولتی وابستگی ندارد .

این مجمع متشکل از دو شورا ، یکی مرکزی با نمایندگان تام الاختیار مراکز دانشگاهی / آموزش عالی و حوزه تشکیل می شود و شورای عمومی هم با حضور تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و تعدادی از طلاب و دانشجویان شکل می گیرد .

دبیر خانه دائمی این مجمع در محل حوزه علمیه المهدی رامسر بوده و تمام مکاتبات به آدری رامسر بلوار معلم جنب مصلی مدرسه علمیه المهدی (عج الله فرجه الشریف) دبیرخانه دائمی مجمع وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان رامسر .

در ادامه اساسنامه مجمع پس از بحث و تبادل نظر به تصویب اعضا رسید.